کارآفرین و سرمایه کارآفرینانه

کارآفرینی از منظر ارزش های دینی و سرمایه اجتماعی

کارآفرین و سرمایه کارآفرینانه

کارآفرینی از منظر ارزش های دینی و سرمایه اجتماعی

کارآفرین و سرمایه کارآفرینانه

پیشرفت ایرانی اسلامی به عنوان گفتمان و خواست عمومی، راهبرد اساسی و مبنای همه قوانین و رویه های حاکمیتی باید باشد. جامعه نیازمند آموزش و ترویج کارآفرینی با رویکرد تفکر دینی و توسعه کسب و کارهای کارآفرینانه بر مبنای سرمایه انسانی، اقتصادی و اجتماعی ایرانی است

هنگام فتح خرمشهر فرماندهان و مردان استواری بودند که پای آرمان هایشان ایستادند و مانع به اشغال درآمدن شهر خرمشهر به دست دشمن دژخیم شدند هریک از این سرود آزادی توصیفی دارند.


امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی

پس از فتح خرمشهر پیشنهاد کردم یک هلیکوپتر بالا برود و ببیند که عمق تعداد اسرا تا کجاست؟ یک هلیکوپتر بالا رفت و خلبان با هیجان گفت تا چشم من کار می کند تمام عراقی ها در خیابان خرمشهر دستان خود را بالا برده اند، حالا نمی شد که به اسیران عراقی بگوییم که شما فعلا در سنگر بروید که ما نیرو جمع‌آوری کنیم و بعدا شما را ببریم و بازداشت کنیم. در نهایت خداوند این را در ذهن ما رساند که همه رزمندگان یک خط شوند و یک قسمت آنها به طرف رودخانه و قسمت دیگر آنها به طرف جاده خرمشهر تقسیم بندی شوند و با دست به سربازان عراقی علامت دهیم که توی جاده بروند.

سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح
بسیاری از اقدامات علمی تحقیقاتی و ابتکارات صنعتی و مهندسی و عملیات‌های تاکتیکی ارزشمند پس از فتح خرمشهر انجام شده‌ است و به بیان دیگر، از نظر نظامی، قوی‌ترین عملیات‌های نظامی که برای ما درس و تجربه نظامی به همراه داشت و تولید قدرت علمی، فناوری و نظامی کرده است بعد از فتح خرمشهر انجام شده‌اند.

سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه
اگر بعد از فتح خرمشهر، ما در مرزها به حالت تدافعی باقی می‌ماندیم، طعم پیروزی خیلی زود دوباره جایش را به مزه شکست می‌داد، مگر این که توپ را وارد زمین عراق می‌کردیم تا معنای موفقیت نداشتن، گل نزدن باشد نه گل خوردن.

سردار قاسم سلیمانی / فرمانده وقت لشگر ثارالله
در عملیات "بیت المقدس" و آزادی خرمشهر نیروهای ایرانی، توان کافی برای آزادی خرمشهر نداشتند و تقاضای چند هفته بازسازی کردند، شب نوزدهم یا هجدهم وقتی همه خسته شده بودند، می خواستند که عملیات برای دو هفته به تأخیر بیفتد، آنجا حسن باقری صحبت کرد، گفت ما به مردم قول داده‌ایم. همه خسته بودند چون ما چهل روز بعد از عملیات فتح المبین، عملیات بیت المقدس را شروع کرده بودیم. در ادامه شهید کاظمی توانست با کمک شهید خرازی آخرین مرحله عملیات آزادسازی خرمشهر را انجام دهد.

سردار سرتیپ احمد وحیدی/ وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خرمشهر
در سی و پنج روز مقاومتش دوران خطیری را پشت سر گذاشت و آنچه در این دوران اتفاق افتاد مانند سایر جهادهایی که تا به امروز انجام شده است نبود زیرا مردم خرمشهر خودشان شروع کننده این دفاع بودند و پیام شهادت را به همه دنیا نشان دادند و این خواست خرمشهر و شهدای خرمشهر است.

سردار علی فضلی/ جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین
رژیم بعث عراق در اشغال خرمشهر، در همه ساختمانها ساکن شده و خودروها و میله ها را به صورت عمودی در زمین فرو کرده بود تا حتی هلیکوپترهای ما هم نتواند بنشیند. آنها برخی از مکان‌های عمومی، مثل ورزشگاهها را پادگان خود کرده بودند. اگر عنایات و امدادهای غیبی خدا نبود فتح خرمشهر میسر نمی‌شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی