کارآفرین و سرمایه کارآفرینانه

کارآفرینی از منظر ارزش های دینی و سرمایه اجتماعی

کارآفرین و سرمایه کارآفرینانه

کارآفرینی از منظر ارزش های دینی و سرمایه اجتماعی

کارآفرین و سرمایه کارآفرینانه

پیشرفت ایرانی اسلامی به عنوان گفتمان و خواست عمومی، راهبرد اساسی و مبنای همه قوانین و رویه های حاکمیتی باید باشد. جامعه نیازمند آموزش و ترویج کارآفرینی با رویکرد تفکر دینی و توسعه کسب و کارهای کارآفرینانه بر مبنای سرمایه انسانی، اقتصادی و اجتماعی ایرانی است

جسارت به مرقد حجربن عدی صحابی پیامبراکرم(ص)

يكشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۴۳ ق.ظ

دکتر محمدحسین رجبی دوانی : 

 اگر برخی علمای جهان اسلام در قبال تخریب حرمین عسکریین سکوت نمی‌کردند امروز وهابیت جرأت جسارت به مرقد صحابی پیامبر(ص) را نداشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) :

- این جنایت توسط وهابیت کور دل و پستی صورت گرفته که گویا اندک معرفتی به اسلام ندارند؛ چرا که حتی بر اساس اعتقادات اهل تسنن صحابی پیامبر همگی اهل بهشت هستند و از نظر ایشان شیعه از آن جهت که مانند معاویه و عمروعاص لعنت الله علیهما ناسزا می گوید مورد اشکال است. حال چگونه می توان پذیرفت کسی که چنین اعتقادی دارد به پیکر مقدس دو تن از صحابی جلیل القدر پیامبر اکرم(ص) اهانت کند؟ این نشان دهنده باطل بودن اعتقادات آنان است.


- آیا کسی که به خود اجازه سوزندان قبر جعفر بن ابی طالب نماینده پیامبر در حبشه را می دهد همان کسی که پیامبر(ص) وقت دیدن وی گفت: "نمی دانم از کدام حادثه بیشتر خوشحال باشم؟ از بازگشت جعفر بن ابی طالب از حبشه یا از فتح خیبر ؟"حقیقتا مسلمان است؟ و به رسول خدا ایمان حقیقی آورده است؟ 

- حجر بن عدی نه تنها از صحابی پیامبر بوده است بلکه جزء عباد و زهاد زمانه خویش بوده؛ آیا اگر کسی مسلمان یا اهل سنت واقعی باشد و از ناسزا گفتن به اشخاصی مانند معاویه و عمروعاص ناراحت میشود منطقی است که وقلی به مرقد دو تن از بزرگان و اعاظم اصحاب پیامبر و صحابه خلیفه چهارم توهین می کند سکوت اختیار نماید؟ 


- برای برخورد با این جریان نه تنها عالم تشیع باید اعتراض کنند بلکه در میان اهل سنت نیز باید موجی ایجاد شود؛ چرا که در میان صحابه پیامبر نباید تبعیض قائل شد. 


- اگر برخی علمای مسلمان در قبال جنایات قبلی از جمله تخریب حرمین عسگریین و جسارت به نوادگان پیامبر اکرم(ص) سکوت نکرده بودند جسارت این سفاکان به تخریب مرقد حجر بن عدی ختم نمی شود. هر چند که این جنایت کاران از منابع دولت سفاک وهابی سعودی و به قصد تخریب چهره مقدس اسلام تأمین می شوند. 


- من به عنوان یک شیعه بر خود می بالم و افتخار می کنم که پیرو امام علی(ع) هستم که به جهت حفظ منافع مسلمانان و وحدت مسلمین دست به هر اقدامی نمی زنیم و این در حالی است که شیعیان در طول تاریخ فشارهای بسیاری را از ظالمین متحمل شده اند

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۲/۰۲/۱۵
  • ۱۲۹۹ نمایش

صحابه

امام علی(ع)

ولایت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی